Jeśli zastanawiasz się nad nowymi rozwiązaniami dotyczącymi marketingu w firmie, poprawy relacji z obecnymi klientami, czy też poszukujesz skutecznych metod pozyskania nowych nabywców produktów i usług, wskaźnik NPS jest idealnym pomysłem, na którym zbudujesz szczegółowy plan rozwoju.
Poznaj typy klientów
Rozbudowane badania opinii klientów z zastosowaniem omawianej miary pozwalają zdefiniować klientów pod kątem ich lojalności i poziomu utożsamienia z Twoją marką. Wskaźnik NPS pogrupuje Twoich klientów na trzy typy:
- Niezadowolonych, czyli takich którzy szybko odchodzą od proponowanych przez Ciebie produktów i usług. Dodatkowym zagrożeniem jest czarny PR, jaki mogą tworzyć Twojej firmie.
- Neutralnych, nie polecają Twoich produktów i usług, ale odznaczają się wrażliwością ze względu na ceny, jakie proponujesz. Słuchanie ich potrzeb, może być kluczowym zadaniem, aby wyprzedzić konkurencję.
- Promotorzy – ambasadorzy Twojej marki, to klienci którzy utożsamiają się z proponowanymi produktami i usługami. Są także skłonni polecać je innym.
NPS jest prostą miarą, jednak poprzez dobrze zadane pytania, może być wykorzystany na wiele sposobów przez firmy działające w różnych branżach.
Zadbaj o każdego klienta i rozbuduj strategie:
- Ulepszenia opieki około sprzedażowej,
- Pozyskiwania nowego konsumenta,
- Uzyskania przewagi nad konkurencją,
- Wprowadzania nowych produktów i usług na rynek,
- Stworzenia marki przyjaznej klientom.
Monitoring opinii z poziomu aplikacji
Cykliczne badania opinii Twoich klientów przy pomocy zaawansowanej technicznie aplikacji, SurvGo™ umożliwiają stworzenie kwestionariusza ankiety (lub wykorzystanie istniejącego szablonu). Na jego podstawie skutecznie pozyskasz informacje zwrotne dotyczące opinii o produktach i usługach wprowadzanych przez Ciebie na rynek. Pozytywne wyniki mogą być wykorzystane do promowania Twojej firmy jako zorientowanej na klienta.
Aplikacja SurvGo™ daje sposobność zaproszenia klientów do wypełnienia ankiet w kilku formach (SMS, portale społecznościowe, e-mail). Filtrowanie wyników i odpowiedzi z wypełnionych ankiet w czasie rzeczywistym jest wygodnym narzędziem w przypadku konieczności modyfikacji kwestionariusza badań. Ponadto automatyczne raporty w postaci tabel i wykresów w przejrzysty sposób pokazują zależności pomiędzy opiniami klientów,
a wprowadzanymi zmianami w strategie działań na rzecz satysfakcji konsumentów.
Skorzystaj z SurvGo™ już dziś i sprawdź opinie o Twojej marce. Buduj silne relacje z klientami dzięki narzędziom Biostat®.