Włączając telewizor na dłużej niż 10 minut nie sposób nie natknąć się na reklamę produktu z szerokiej gamy aptecznego asortymentu. Podobnie dzieje się w radio. Marketing farmaceutyczny stoi na bardzo wysokim poziomie. W tych warunkach budowanie strategii marketingowej stanowi zadanie wymagające chirurgicznej wręcz precyzji....
czytaj dalej
Marketing farmacji w Polsce
Zmiany w formie prowadzenia dokumentacji medycznej – 2017 rok
Zmiany w formie prowadzenia dokumentacji medycznej przewidywane na 2017 rok dotyczyć będą digitalizacji zbieranych danych. Od sierpnia 2017 stanie się to obowiązkową praktyką podmiotów świadczących usługi medyczne. Wprowadzenie e-dokumentacji to proces, którego realizację należy rozpocząć odpowiednio wcześniej: jak wynika z doświadczeń jednostek, które już wprowadziły u siebie EDM, na całkowite „przestawienie się” potrzeba około roku. Chcąc uniknąć ewentualnego zastoju w terminie planowanego wprowadzenia obowiązku korzystania z elektronicznej dokumentacji medycznej warto wcześniej rozpocząć proces oswajania się z nową formą dokumentowania....
czytaj dalej
Podstawy analizy
Statystyka to nie tylko bazy danych GUS, badania społeczne, czy ewaluacje prowadzone w związku z ogromną liczbą prowadzonych w Polsce projektów unijnych. Statystyka jest bardzo przydatnym narzędziem pomagającym przedsiębiorcom i zarządzającym w podejmowaniu właściwych decyzji biznesowych. Badania marketingowe, badania rynku i badania opinii to podstawa właściwego funkcjonowania firmy. Bez zapewnianych przez nie danych i analiz, bardzo trudno jest budować strategię rozwoju przedsiębiorstwa. Dzięki nim można dowiedzieć się przede wszystkim o tym, jak kształtują się tendencje na rynku, przez co łatwiej określić, np. w jakiej dziedzinie należy inwestować, a z jakiej się wycofać....
czytaj dalej
Atuty badań ilościowych
Badania ilościowe, umożliwiające wnioskowanie statystyczne, są jednymi z najczęściej prowadzonych projektów badawczych. Dzięki nim możliwe jest precyzyjne określenie wymiernych aspektów zjawisk, czy rozpoznanie ewentualnych związków przyczynowo-skutkowych. Jedną z najpopularniejszych metod przeprowadzenia badania ilościowego jest wywiad telefoniczny (CATI – Computer Assisted Telephone Interviewing). Dość często stosuje się też ankiety internetowe (CAWI – Computer Assisted Web Interviewing), tradycyjne ankiety (PAPI – Paper and Pencil Interviewing) i ankiety face to face wspomagane komputerowo (CAPI – Computer Assisted Personal Interviewing). Każda z tych metod może zostać wykorzystana w różnorodnych projektach, takich jak badania marketingowe, badania rynku, badania opinii, badania rynku pracy, sondaże, ewaluacje. Metoda badania telefonicznego jest najszybszą z wcześniej wymienionych. Jest też relatywnie tania. CATI zapewnia również wysoki stopień kontroli nad jakością materiału badawczego....
czytaj dalej