Informatyczny krawiec, czyli oprogramowanie szyte na miarę

15 stycznia, 2016 Posted by User WP

Poszukiwanie aplikacji medycznej niejednokrotnie sprawia, że rozważamy sięgnięcie po rozwiązania opracowane specjalistycznie. Gotowe oprogramowanie nie zawsze odpowiada nam w pełni, a należy pamiętać, że opieka zdrowotna to branża niezwykle ważna społecznie, dlatego bardzo istotna jest sprawność jej funkcjonowania, którą warunkuje między innymi działające bez zarzutu oprogramowanie. Aby jednak oprogramowanie działało bez zarzutu potrzebny jest także czynnik zgodności wynikający z umiejętności pracy z danym narzędziem po stronie pracownika.

Problemy standardowych programów i aplikacji

Dostępne na rynku oprogramowanie medyczne nie jest tanie. W dodatku aby odpowiadało gustom różnych osób wprowadzono do niego wiele dodatkowych funkcji, które niekoniecznie ułatwiają pracę. Kłopotliwe jest często także kodowanie polskich znaków, które wymaga użycia klawiszy Shift czy alt, najczęściej wykorzystywanych w kombinacjach skrótów klawiszowych aktywujących którąś z tysiąca dziewięciuset pięćdziesięciu sześciu zupełnie dodatkowych umiejętności lub opcji zagranicznego programu. Taka sytuacja pogłębia frustrację pracownika, co w służbie zdrowia zwykle jest szczególnie niewskazane.

Rozwój na miarę twoich możliwości

Alternatywą jest zlecenie wykonania programów na zamówienie. Takie oprogramowanie szyte na miarę to dobra inwestycja zważywszy na możliwość uwzględnienia wszelkich potrzeb i uwag przez producenta software’u. Aplikacje bazodanowe i inne aplikacje medyczne stanowią pewne wyzwanie dla informatyków. Dobry zespół programistów z pewnością jednak jest w stanie poradzić sobie zarówno ze stworzeniem odpowiedniego oprogramowania komercyjnego, jak i z jego późniejszym utrzymaniem. Program szyty na miarę będzie się znakomicie sprawdzał w pracy różnego typu. Istnieje możliwość dokonywania zmian na bieżąco, drogą aktualizacji. Dbałość o dostarczanie najnowszej wersji realizuje się w większości dobrych firm informatycznych dzięki formule SaaS (ang. Software as a Service), której głównym założeniem jest stała współpraca między producentami oprogramowania komercyjnego a klientami.

Wsparcie techniczne

W razie wątpliwości i pytań zespół doświadczonych informatyków służy pomocą – zarówno w dziedzinie poradnictwa internetowego, opracowanych w formie ulotki informacji dotyczących korzystania z oprogramowania, ale także w dziedzinie infolinii. Umiejętność radzenia sobie z nowym oprogramowaniem z pewnością szybko stanie się powszechna wśród pracowników firmy, tym bardziej, że z doświadczeniem rośnie jakość wykonywanych programów na zamówienie.

Doświadczenie i pasja

Dlatego właśnie warto poświęcić trochę czasu na zapoznanie się z historią działalności firmy, której planujemy zlecić realizację programowania na zamówienie. Dostarczyciele software’u niekoniecznie muszą być wielką, znaną wszystkim firmą – znacznie więcej dobrych zespołów informatyków prowadzi niewielki biznes, szlifując swoje umiejętności. Warto poprosić ich o referencje lub jakąś dokumentację zeszłych realizacji w zakresie oprogramowania komercyjnego w dziedzinie aplikacji medycznych. Im większym doświadczeniem w projektowaniu systemów dla medycyny mogą się pochwalić, tym większą wiarygodnością się charakteryzują. Rozwiązania stosowane przez nich dotąd z pewnością uległy licznym udoskonaleniom, a innowacyjne działania to rdzeń dobrego przedsiębiorstwa IT. Najlepsi informatycy to pasjonaci, którzy stale poszerzają zakres dostępnych rozwiązań, poszukując niedoskonałości i naprawiając je w każdej kolejnej aktualizacji. Zaufaj ich pasji.

Innowacyjne rozwiązania dla rynku medycznego

22 grudnia, 2015 Posted by User WP

Obecnie nie jest trudno dostrzec imponującego tempa rozwoju gospodarki, a mianowicie jednej z jej gałęzi, którą jest rynek farmaceutyczny i medyczny. Niewątpliwie innowacyjne rozwiązania są w stanie zapewnić tak szybki rozwój danej branży. Nie wynika to tylko z nowoczesnej produkcji czy dystrybucji, lecz wiąże się to ze stosunkami międzyludzkimi, poznawaniem opinii na dany temat oraz zaspokajaniem oczekiwań odbiorców danego produktu. Wartym podkreślenia jest fakt, że aby firma mogła dobrze się rozwijać, potrzebuje nie tylko wsparcia informacyjnego, ale także badawczego. Bardzo dynamicznym pojęciem jest „rynek”. Ciągle się on zmienia i dostosowuje nie tylko do działań konkurencji, ale też uwarunkowań prawnych, jak i wszystkich tendencji, które wynikają z danych działań. Badania rynku medycznego przeprowadza się po to, by nakreślić aktualną sytuację rynkową, otrzymać niezbędne i cenne informacje, które posłużą do rozwoju przedsiębiorstwa, a w następnej kolejności, przyczynią się do osiągnięcia nowym celów wyznaczonych przez zarządzających firmą. Dobrze, jeśli ów badanie przeprowadzi firma badawcza. Warto jednak podczas wyboru dokładnie prześledzić dorobek firm, ponieważ rzetelne wykonanie całego badania zagwarantować może jedynie ta firma, która już wcześniej przeprowadzała tego typu zlecenia. Profesjonalni badacze zmniejszają ryzyko przekazania błędnych informacji menadżerom przedsiębiorstwa, tym samym zwiększa się prawdopodobieństwo odniesienia sukcesu. Badania rynku farmaceutycznego i medycznego obejmują trzy podstawowe obszary, jakimi są: badania z zakresu epidemiologicznego, obserwacyjnego i marketingowego. Firma lepiej funkcjonuje, jeśli wie jaka jest w danym momencie sytuacja na rynku, stąd powtarzanie badań i porównywanie ich z dawnymi danymi.

Do kogo badanie?

Rynek medyczny posiada stosunkowo szeroki zakres badawczy. W skład obszarów wziętych do analizy wchodzą: badania z zakresu funkcjonowania aptek, leki wydawane na receptę (Rx) i wydawane bez recepty (OCT), wszelkie sprzęty medyczne. Badania medyczne skierowane są do osób, które w mniejszym lub większym stopniu związane są z rynkiem medycznym. Badania mogą obejmować: pacjentów, lekarzy, pielęgniarki, farmaceutów, przedstawicieli, czyli cały personel szpitala związany z ową branżą. Bardzo ważna jest opinia badanych grup, by unowocześniać działania i modyfikować strategię przedsiębiorstwa.

Proces badawczy

Proces badawczy musi być dobrze zaplanowany, by badania odniosły sukces. Nie tylko określenie grupy, do której skierowane jest badanie rynku medycznego jest ważne, ale niejako przewidzenie jak powinno przebiec całe badanie. Udzielając rzetelnych odpowiedzi na kilka podstawowych pytań ułatwia to zadanie. Dobrze stworzona podbudowa metodologiczna, przekłada się na pozytywne wyniki i sprawne przebrnięcie przez cały proces. Dane do analizy także muszą zostać zebrane według odpowiednich metod i technik. Nie mogą znaleźć się tam z przypadku. Wybierając metody i techniki, usprawnia się późniejszą analizę danych oraz zapewnia wiarygodność otrzymanych wniosków.

Papier i ołówek

14 grudnia, 2015 Posted by User WP

Realizacja badań opinii pacjentów w strukturach szpitala obwarowana jest sporymi utrudnieniami, zwłaszcza, jeżeli za istotne przyjmiemy założenie o tym, że pozostawanie w danej instytucji niekorzystnie wpływa na wiarygodność badania. Ankietyzacja pacjentów wydaje się sprawą stosunkowo prostą, gdy rozważa się jej papierowy aspekt – przecież dołączenie ankiety do wypisu przynajmniej teoretycznie rozwiązuje problem odpowiedniego dystansu gwarantującego obiektywną ocenę. Jednak ankiety, które raz wyszły poza szpital raczej już do niego nie wrócą – choćby w związku z niechęcią do wizyty na poczcie w celu odesłania ankiet.

Internet

Nieco lepszą opcją wydaje się internetowa forma ankiet pacjentów. Jednak istnieje przynajmniej jeden poważny mankament ankietyzacji prowadzonej tą metodą – niemal na wstępie dyskwalifikuje osoby starsze, które nie korzystają z Internetu. Internetowy kwestionariusz nie rozwiązuje także problemu niskiej responsywności – wciąż istnieje spora szansa na to, że badani nie zechcą wypełnić ankiety pacjentów wcale, albo też nie wypełnią jej do końca.

Garść wiedzy

Przychodzi nam tu z pomocą wiedza socjologiczna w zakresie statystyki: aby wnioskować na temat jakiejś populacji nie trzeba badać jej całej, a jedynie taki jej wycinek, którego struktura odpowiada rzeczywistej strukturze populacji. Zatem, aby odpowiedzieć na pytanie, jak pacjenci szpitala postrzegają dany element jego funkcjonowania, należ poddać badaniu ankietowemu pacjentów szpitala, których struktura grupy odzwierciedla strukturę populacji (np. pod względem procentowego udziału różnych grup wieku, płci czy osób przebywających na tym, czy innym oddziale). Stosowną próbę są w stanie określić specjaliści z agencji badawczej, którzy z pewnością także w odpowiedni sposób zaplanują proces pozyskiwania materiału badawczego.

Co może zaoferować badacz?

Najprawdopodobniej doświadczona firma zaproponuje telefoniczną realizację badania satysfakcji pacjentów, aby uwzględnić element obiektywności. Dodatkowym plusem jest fakt, że pacjenci ankietowani telefonicznie w jakiś czas po opuszczeniu jednostki medycznej będą mile zaskoczeni troską o ich zdanie, co oprócz wywołania chęci do udziału w ankiecie może na dłuższą metę poprawić także ogólne nastawienie do służby zdrowia, na temat której wśród polaków panują raczej negatywne opinie. Badania ankietowe pacjentów, które znaleźć można w ofercie badaczy zwykle mają więc postać wywiadu telefonicznego prowadzonego ze starannie wyselekcjonowaną grupą respondentów, stanowiących reprezentatywną dla populacji próbę. Kwestionariusz, który przygotują profesjonaliści będzie dostosowany do pytań badawczych, na jakie zamawiający pragnie uzyskać odpowiedzi. Pytania ankietowe mogą zostać tak skonstruowane, aby możliwe było następnie obliczenie wskaźników i współczynników dookreślających poszczególne aspekty oceny.

Doświadczenie

Decyzja powierzenia tego typu badań zewnętrznemu realizatorowi zwykle uzależniona jest od kosztów. Warto jednak przypomnieć o drugiej stronie tej samej monety, jaką jest jakość. Chcąc bowiem przeprowadzić własnymi siłami badanie opinii pacjentów w sposób zachowujący odpowiednie standardy, a więc gwarantujący badanym anonimowość, a wynikom pomiaru rzetelność i wiarygodność, z pewnością musimy liczyć się z wyższymi nakładami, niż zamawiając wykonanie usługi u profesjonalnej agencji badawczej, dla której wspomniany standard jest normą. Aby zapewnić sobie dobrą współpracę z realizatorami badania najlepiej byłoby zdecydować się na usługi agencji, która ma już doświadczenie w pracy z podmiotami medycznymi. Dzięki jej wiedzy dotyczącej sposobów finansowania, a także zarządzania i struktury służby zdrowia w Polsce unikniemy ewentualnych nieporozumień komunikacyjnych.

Fast Moving Consumer Goods Industry

10 grudnia, 2015 Posted by User WP

FMCG or CPG industry is very challenging. It is an industry of Fast Moving Consumer Goods or Consumer Packaged Goods. It is an industry which covers the household items that you buy when shopping in the supermarket or a pharmacy. Fast moving is from the reason, that items leave quick shelves. It is characterized by extremely high demand, low costs, massive sale and really high level of competitiveness. This sector is worth billions of dollars and holds most famous brand names such as: Coca-Cola, Nestle, Unilever, Pepsi, Procter & Gamble, Heinz, Kraft, Philip Morris, SAB Miller, Knorr. When you have so many so big competitors, you have to bet on market research.

Why market research

In this industry it is very important to keep marketing and sales departments in very good shape. Marketing research Poland should be the basis of their actions and long-term strategies. Regardless of the branch, each company, service or production, should conduct proper market research Poland. If the company wants to release a new product or maintain a leadership position on the market, it is substantial to conduct marketing research. The results of this projects may provide employees from marketing and sales department of data essential to develop a new strategy (marketing, information or advertising) for the company. Everything begins with the conception of research project, which is the phase, when representatives of the company has to decide about which product, which target group, sale price, marketing strategy, distribution channels, advertising efficiency to research.

Which methods/techniques

Then it is essential to decide, which method and technique of market surveys in Poland to use. For example, within quantitative method you can find CATI (telephone interviewing), CAPI (computer assisted personal interviewing), CAWI (online questionnaires), PAPI (traditional, paper questionnaire). Within qualitative method you can find: IDI (personal, in-depth interviewing), FGI (focus group interviewing), case studies and mystery shopping. Sometimes it is enough to use one of those, but sometimes it is substantial to use more then two techniques from each of the methods.
After representatives of the company and market research company analytics decided what to research and with the use of which techniques, it is time for realization of the research project. After that the company receive a report with detailed analysis (desk research and SWOT analysis may be included). On this basis it is possible to prepare accurate and reliable conclusions and recommendations. Conducting of those researches can be difficult, but on the other hand profits can not be overestimated.