Badania rynku farmaceutycznego dla wsparcia reklamy leków

8 maja, 2017 Posted by User WP

Badania marketingowe dotyczące lekówW każdej aptece znajduje się co najmniej kilkaset preparatów na różne dolegliwości. Wiele z nich to jedna i ta sama substancja lecznicza kryjąca się pod różnymi nazwami produktowymi. Wiedzą o tym producenci, lekarze, farmaceuci i część pacjentów. Niestety duży odsetek klientów aptek zupełnie nie interesuje się składem kupowanych leków, a wybiera je na podstawie znanej nazwy, charakterystycznego logo lub wyglądu opakowania. Tym samym znając gusta konkretnych klientów łatwo można kreować ich preferencje zakupowe.

Badania marketingowe leków

Dzięki badaniom marketingowym można poznać preferencje klientów dotyczące wyglądu, ceny, jakości czy dodatkowych usług związanych z produktem. Informacje otrzymane w ten sposób wykorzystuje się do kolejnych odsłon produktów. Można to zauważyć chociażby przyglądając się rozwojowi marek samochodów czy sprzętu AGD. Dzięki opiniom klientów pojawiają się nowe kolory w puli barw producenta, dodawane są nowe funkcje albo zmieniany ogólny design.

W ten sposób producenci spełniają kolejne życzenia klientów, a przez to liczą na wyższe zyski ze sprzedaży. Podobnie działają badania marketingowe leków. Wprawdzie trudno jest prosić  badanych o określenie dawki substancji leczniczej w preparacie, niemniej jednak informacje dotyczące formy leku, wielkości i kolorystyki opakowania czy ilości leku w opakowaniu to informacje, które warto zebrać od użytkowników.

Jak wykorzystać badania marketingowe leków?

Przeglądając odpowiedzi udzielane przez potencjalnych klientów można wyciągnąć wnioski korzystne dla firmy produkującej wybrany środek. I tak np. odpowiedzi na pytania dotyczące formy leków sprawiają, że producent może zamienić dużą, gorzką pigułkę w niewielką kapsułkę, którą łatwo połknąć, albo w musującą tabletkę, po którą sięgnie każdy niezależnie od wieku. Taka niewielka zmiana może sprawić, że znacznie wzrośnie sprzedaż leku w konkretnych grupach wiekowych lub społecznych. Dodatkowym atutem badań rynku farmaceutycznego jest określenie grup docelowych pacjentów, którzy najczęściej sięgają po badane medykamenty. Dzięki tej wiedzy można stworzyć kampanie marketingowe skierowane do bardzo konkretnego klienta.

Badania marketingowe leków są  skomplikowane i drogie, niemniej jednak dla producentów leków bardzo opłacalne. Tworząc produkt skierowany do konkretnej grupy klientów można liczyć, że będą oni sięgać po niego znacznie chętniej niż po podobny lek produkowany przez konkurencję. Wzmocnienie leku skuteczną i skierowaną do odpowiedniej grupy społecznej reklamą będzie dodatkowo sprzyjało powiększeniu zysków pochodzących ze sprzedaży badanego preparatu.

Medyczne aplikacje i rejestry w placówkach zdrowia

18 kwietnia, 2017 Posted by User WP

Medyczne aplikacje dla przychodni

Naukowcy oraz badacze często podpierają się w swojej działalności wiedzą, którą czerpią z dużych zbiorów danych. Pozwala im to na analizę oraz dostarcza informacje, które nie są tylko wyjęte z jakiegoś szerszego kontekstu. Tak też jest w dziedzinie medycyny. Dlatego w Polsce zauważony został problem niedostatecznej ilości rejestrów medycznych w placówkach zdrowia.

Aplikacje dla przychodni dostarczą cennej wiedzy

Placówki, które zajmują się leczeniem, umieszczają w takim miejscu informację nie tylko o tym, w jaki sposób pacjent był leczony, ale też na temat tego, jak skuteczne okazały się podjęte działania. Inne punkty, jakie pojawiają się, to chociażby koszty leczenia bądź efekty uboczne, które wystąpiły podczas terapii. Dzięki tym danym można zbadać efektywność podejmowanych działań, korygować błędy oraz prowadzić skuteczną politykę zdrowotną.

Polityka dotycząca rejestrów medycznych

W Polsce tylko kilka rejestrów powstało z polecenia ministra zdrowia. Jednym z nich jest Krajowy Rejestr Operacji Kardiochirurgicznych. Trafiają do niego informacje o wszystkich operacjach i zabiegach tego typu, które odbywają się na terenie naszego kraju. Rejestry kliniczne dają też możliwość analizowania, skuteczności podejmowanych działań oraz monitorowania chociażby tego, w których ośrodkach wykonywanych jest najwięcej operacji zakończonych sukcesem. Z tego powodu rządzący powinni dbać o to, by rejestry były kompletne oraz dotyczyły wszystkich obszarów medycyny.

Medyczne aplikacje dla pacjentów

Od niedawna pacjenci mają dostęp do Rejestru Usług Medycznych. Co się w nim znajduje? Najważniejsze informacje dotyczące naszego leczenia. Wprowadzają je pracownicy placówek zdrowia. Są tam odnotowane nasze wszystkie wizyty u lekarzy, pobyty w szpitalu, wykonywane badania oraz zrealizowane recepty na leki refundowane przez NFZ. Jak w każdym systemie informatycznym, również medyczne aplikacje są obarczone potencjalnym ryzykiem błędów, np. informacja o świadczeniu, z którego z całą pewnością nie korzystaliśmy. Można tego typu sytuacje wyjaśniać w NFZ.

Oprogramowanie dla kliniki

Dane, które w placówkach zdrowia są wpisywane do systemu, mogą być szczególnie cenne dla badaczy i naukowców. Podstawowe dane o pacjentach, takie jak płeć i wiek, oraz o ich chorobach i leczeniu, mogą oni wykorzystywać w swoich analizach. Wkracza tu oczywiście kwestia ochrony danych osobowych, co jednak zostało już uregulowane w ramach nowej ustawy.

Dane w jednym miejscu

Rejestry medyczne dostarczają zbiór uporządkowanych informacji w zakresie jednego tematu. Dzięki temu z łatwością możemy znaleźć to, co nas interesuje. Przykładowo, w rejestrze produktów leczniczych bez problemu sprawdzimy, czy produkt, który otrzymaliśmy, widnieje w jego spisie. Z kolei w rejestrze aptek odnajdziemy wszystkie te obiekty, które znajdują się na terenie naszego kraju. Będą tam również te, które już nie mają pozwolenia na działalność. Pozwala to na skontrolowanie na przykład tego, czy miejsce, w którym kupiliśmy produkt może działać legalnie.

Badania kliniczne i badania obserwacyjne

31 marca, 2016 Posted by User WP

Na dzisiejszym rynku funkcjonuje bardzo wiele firm badawczych, które w swojej ofercie zawierają wiele rodzajów badań, w tym badania marketingowe, rynku i opinii, rynku pracy, satysfakcji klienta Najlepsze firmy badawcze ofertę swą kierują również do firm i instytucji medycznych i farmaceutycznych, zarówno tych niewielkich jak korporacji. Wśród badań dedykowanych tym jednostkom w ofercie znajdują się m.in. badania kliniczne i obserwacyjne. Badania te w obu przypadkach dotyczą leków, urządzeń lub nowych metod terapii, natomiast występuje między nimi znaczna różnica. Badania kliniczne są realizowane przed wprowadzeniem produktu na rynek, co powoduje, że badanie jest dużo trudniejsze aniżeli w przypadku produktów już wprowadzonych na rynek. Polegają one na sprawdzeniu jak produkt oddziałuje na pacjentów, jakie występują skutki uboczne. Najczęściej realizowane jest na większej grupie respondentów niż w przypadku badań obserwacyjnych, dlatego też są nieco tańsze. Badania te realizowane są w głównej mierze w celu ułatwienia podjęcia decyzji o wprowadzeniu produktu na rynek. Realizacja badań obserwacyjnych z kolei ma na celu sprawdzenie, czy produkt działa tak samo jak działał w trakcie prowadzenia badań klinicznych.

Wybór zleceniobiorcy

Wyniki badań klinicznych są niezmiernie ważne dla firm farmaceutycznych, które ryzykują swoje pieniądze podczas wprowadzania nowego produktu na rynek. Dlatego też bardzo często decydują się na przeprowadzenie badań klinicznych przed podjęciem decyzji o wypuszczeniu produktu na rynek. Jednocześnie produkty, które przeszły pozytywnie badania kliniczne są bardziej wartościowe a ich producenci mogą śmielej reklamować ich działanie. Wyniki badań muszą być więc wiarygodne i rzetelne, innym razem mogą przynieść fatalne skutki. Firmy zainteresowane organizacją badań obserwacyjnych lub klinicznych będąc na etapie wyboru zleceniobiorcy muszą brać pod uwagę doświadczenie firmy oraz samej kadry w realizacji tego typu badań. W szczególności istotne jest doświadczenie kadry IT. W trakcie realizacji badań niezbędne będzie przygotowanie właściwej aplikacji webowej, schematu wprowadzania danych oraz formularz w elektronicznym crf. Odpowiednio przygotowane narzędzia zapewniają sukces w realizacji badania. Na dzisiejszym rynku badań bardzo rzadko korzysta się z ankiet papierowych podczas gromadzenia danych. Najczęściej wykorzystuje się metody wspomagane internetowo lub telefonicznie (CATI, CAWI, IDI). Dzięki wykorzystaniu takich metod przeprowadzanie badań jest bardziej niezawodne a jednocześnie łatwiejsze dla zleceniobiorcy.

Ankiety za wynagrodzeniem

3 marca, 2016 Posted by User WP

W sieci można znaleźć bardzo dużo ogłoszeń dotyczących zarabiania w Internecie. Jednym z tych sposobów jest zarabianie na ankietach. W zasadzie trudno znaleźć prostszy sposób na zarabianie przez Internet. Wszystko opiera się na tym, żeby mieć dostęp do Internetu, urządzenia elektroniczne (ale nie ma znaczenia, czy to stary komputer, nowy laptop, smartfon, bądź też tablet – nada się każde, na którym można zaktualizować przeglądarkę i mieć duży wyświetlacz oraz dostęp do Internetu). Nie ma znaczenia doświadczenie w branży badawczej, wiek (jednak trzeba mieć min. 16 lat), płeć, wykonywana praca lub też jej brak, zainteresowania itd. Badani w panelu online mają stanowić przekrój społeczeństwa, więc nie ma kryteriów ogólnych dotyczących rejestracji w panelu płatnych ankiet. Trzeba natomiast mieć świadomość, że respondentów do konkretnego badania wybiera się pod kątem cech demograficznych, więc nie wszyscy paneliści otrzymują zaproszenia do wszystkich badań w panelu ankiet online.

Panel ankiet online

Systemy badawcze firm zajmujących się badaniami rynku i opinii wzbogacane są o panele służące wypełnianiu płatnych ankiet. W takim panelu, który ma postać strony internetowej, użytkownicy mają dostęp do swoich profili. Po zakończeniu procesu rejestracji i zapoznawania się z regulaminem, zostaje się przekserowanym do swojego profilu. Tam należy wypełnić jak najwięcej pól związanych z naszym doświadczeniem i zainteresowaniami. To właśnie profil uczestnika panelu jest podstawą do kwalifikowania do poszczególnych ankiet. Ponadto użytkownicy mają podgląd informacji o tym, w jakich badaniach wzięli udział, jakie są dla nich aktywne, i ile punktów już zdobyli. Również na ich adres e-mail przychodzą zaproszenia do udziału w kolejnych projektach wypełniania płatnych ankiet. Zatem, jak łatwo się domyślić, panel ma bardzo prostą i przyjazną strukturę. Samo wypełnianie ankiet również jest intuicyjne, wystarczy być średnio zaawansowanym internautą, by sobie z nimi poradzić.

Interaktywny system badań

Zarabianie na ankietach z pewnością nie może stanowić głównego źródła dochodów (nigdy nie można przewidzieć ile ankiet może do nas trafić w danym miesiącu), ale są dobrym sposobem na uzupełnienie pensji. System wypełniania płatnych ankiet działa tak, że za każdą kolejną ankietę otrzymujemy punkty. Punkty te możemy zamienić na nagrody lub pieniądze, zależy to od dokładnych zasad działania danego panelu płatnych ankiet. Jednak zarabianie na ankietach to nie jedyny plus paneli ankiet online. Pod uwagę należy wziąć także możliwość rozpoczęcia swojej przygody na rynku badań od ankiet CAWI, ponieważ zdarza się, że paneliści są tak zainteresowani tą branżą, że rozpoczynają pracę w firmie badawczej. Jak widać, same plusy. Zachęcamy więc do sprawdzenia tego rozwiązania. Może wypełnianie płatnych ankiet przez Internet jest zajęciem dla Ciebie!