Na dzisiejszym rynku funkcjonuje bardzo wiele firm badawczych, które w swojej ofercie zawierają wiele rodzajów badań, w tym badania marketingowe, rynku i opinii, rynku pracy, satysfakcji klienta Najlepsze firmy badawcze ofertę swą kierują również do firm i instytucji medycznych i farmaceutycznych, zarówno tych niewielkich jak korporacji. Wśród badań dedykowanych tym jednostkom w ofercie znajdują się m.in. badania kliniczne i obserwacyjne. Badania te w obu przypadkach dotyczą leków, urządzeń lub nowych metod terapii, natomiast występuje między nimi znaczna różnica. Badania kliniczne są realizowane przed wprowadzeniem produktu na rynek, co powoduje, że badanie jest dużo trudniejsze aniżeli w przypadku produktów już wprowadzonych na rynek. Polegają one na sprawdzeniu jak produkt oddziałuje na pacjentów, jakie występują skutki uboczne. Najczęściej realizowane jest na większej grupie respondentów niż w przypadku badań obserwacyjnych, dlatego też są nieco tańsze. Badania te realizowane są w głównej mierze w celu ułatwienia podjęcia decyzji o wprowadzeniu produktu na rynek. Realizacja badań obserwacyjnych z kolei ma na celu sprawdzenie, czy produkt działa tak samo jak działał w trakcie prowadzenia badań klinicznych....
czytaj dalej
Badania kliniczne i badania obserwacyjne
Ankiety za wynagrodzeniem
W sieci można znaleźć bardzo dużo ogłoszeń dotyczących zarabiania w Internecie. Jednym z tych sposobów jest zarabianie na ankietach. W zasadzie trudno znaleźć prostszy sposób na zarabianie przez Internet. Wszystko opiera się na tym, żeby mieć dostęp do Internetu, urządzenia elektroniczne (ale nie ma znaczenia, czy to stary komputer, nowy laptop, smartfon, bądź też tablet – nada się każde, na którym można zaktualizować przeglądarkę i mieć duży wyświetlacz oraz dostęp do Internetu). Nie ma znaczenia doświadczenie w branży badawczej, wiek (jednak trzeba mieć min. 16 lat), płeć, wykonywana praca lub też jej brak, zainteresowania itd. Badani w panelu online mają stanowić przekrój społeczeństwa, więc nie ma kryteriów ogólnych dotyczących rejestracji w panelu płatnych ankiet. Trzeba natomiast mieć świadomość, że respondentów do konkretnego badania wybiera się pod kątem cech demograficznych, więc nie wszyscy paneliści otrzymują zaproszenia do wszystkich badań w panelu ankiet online....
czytaj dalej
Informatyczny krawiec, czyli oprogramowanie szyte na miarę
Poszukiwanie aplikacji medycznej niejednokrotnie sprawia, że rozważamy sięgnięcie po rozwiązania opracowane specjalistycznie. Gotowe oprogramowanie nie zawsze odpowiada nam w pełni, a należy pamiętać, że opieka zdrowotna to branża niezwykle ważna społecznie, dlatego bardzo istotna jest sprawność jej funkcjonowania, którą warunkuje między innymi działające bez zarzutu oprogramowanie. Aby jednak oprogramowanie działało bez zarzutu potrzebny jest także czynnik zgodności wynikający z umiejętności pracy z danym narzędziem po stronie pracownika....
czytaj dalej
Innowacyjne rozwiązania dla rynku medycznego
Obecnie nie jest trudno dostrzec imponującego tempa rozwoju gospodarki, a mianowicie jednej z jej gałęzi, którą jest rynek farmaceutyczny i medyczny. Niewątpliwie innowacyjne rozwiązania są w stanie zapewnić tak szybki rozwój danej branży. Nie wynika to tylko z nowoczesnej produkcji czy dystrybucji, lecz wiąże się to ze stosunkami międzyludzkimi, poznawaniem opinii na dany temat oraz zaspokajaniem oczekiwań odbiorców danego produktu. Wartym podkreślenia jest fakt, że aby firma mogła dobrze się rozwijać, potrzebuje nie tylko wsparcia informacyjnego, ale także badawczego. Bardzo dynamicznym pojęciem jest „rynek”. Ciągle się on zmienia i dostosowuje nie tylko do działań konkurencji, ale też uwarunkowań prawnych, jak i wszystkich tendencji, które wynikają z danych działań. Badania rynku medycznego przeprowadza się po to, by nakreślić aktualną sytuację rynkową, otrzymać niezbędne i cenne informacje, które posłużą do rozwoju przedsiębiorstwa, a w następnej kolejności, przyczynią się do osiągnięcia nowym celów wyznaczonych przez zarządzających firmą. Dobrze, jeśli ów badanie przeprowadzi firma badawcza. Warto jednak podczas wyboru dokładnie prześledzić dorobek firm, ponieważ rzetelne wykonanie całego badania zagwarantować może jedynie ta firma, która już wcześniej przeprowadzała tego typu zlecenia. Profesjonalni badacze zmniejszają ryzyko przekazania błędnych informacji menadżerom przedsiębiorstwa, tym samym zwiększa się prawdopodobieństwo odniesienia sukcesu. Badania rynku farmaceutycznego i medycznego obejmują trzy podstawowe obszary, jakimi są: badania z zakresu epidemiologicznego, obserwacyjnego i marketingowego. Firma lepiej funkcjonuje, jeśli wie jaka jest w danym momencie sytuacja na rynku, stąd powtarzanie badań i porównywanie ich z dawnymi danymi....
czytaj dalej