Wyposażenie kuchni to podstawa, by korzystanie z tego pomieszczenia było wygodne oraz ergonomiczne. Przyczyniają się do tego również sprzęty kuchenne, które muszą spełniać szereg określonych kryteriów. Jakich konkretnie? Sprawdzić to można dzięki badaniu marketingowemu sprzętu kuchennego.
Główne cele przeprowadzania badań marketingowych
Jakie są motywy zakupowe klientów nabywających sprzęt kuchenny? Jakie kryteria są dla nich najważniejsze? Jakie wpływ na decyzje zakupowe ma marka produktu? Odpowiedzi na takie pytania można uzyskać dzięki badaniu marketingowemu sprzętu kuchennego.
Warto przeprowadzać je w różnych sytuacjach, również wtedy, gdy firma dopiero planuje wprowadzenie nowego produktu na rynek. Pozwala to dowiedzieć się, jak odbierany jest koncept produktu, a także czy ma on szansę na zyskanie popularności w grupie docelowej.
Kolejnym celem, dla którego warto realizować takie badania jest sprawdzenie, gdzie najczęściej klienci dokonują zakupów sprzętu kuchennego. Informacja ta jest szczególnie cenna dla sieci sprzedażowych, bowiem w ostatnich latach klienci częściej wybierają ofertę internetową, kosztem punktów stacjonarnych.
Czym wyróżniają się konkurenci przedsiębiorstwa?
Na rynku sprzętu kuchennego konkurencja jest naprawdę spora i są to przede wszystkim globalne marki mogące zainwestować naprawdę dużo w budowanie swojego wizerunku. Aby dowiedzieć się, jaki jest wizerunek marki na tle rywali, także można zlecić przeprowadzenie badania marketingowego sprzętu kuchennego.
Dzięki temu producenci dowiedzą się:
- w jakiej kategorii dóbr plasuje się dana firma (podstawowe czy luksusowe),
- czy wizerunek wykreowany jest adekwatny z planowanym,
- jaki jest ogólny odbiór firmy na tle konkurentów.
Na tej podstawie można próbować zmienić nieco wizerunek przedsiębiorstwa, np. poprzez zmodyfikowanie przekazów marketingowych lub przeprowadzenie całościowego rebrandingu zwłaszcza, gdy firma chce celować w inny segment klientów.
Jak przygotowywać efektywne reklamy?
Cel reklamy sprzętu kuchennego nie zawsze obejmuje tylko wzmocnienie sprzedaży produktu, ale niejednokrotnie także zwiększanie świadomości marki oraz budowanie wizerunku przedsiębiorstwa. Aby sprawdzić, czy kampania jest pod danym kątem skuteczna, warto zrobić to za pomocą badania marketingowego sprzętu kuchennego.
Można zlecić je m.in. do Centrum Badawczo-Rozwojowego Biostat®, które posiada własną platformę Badanie-Opinii.pl do realizacji techniki CAWI. Baza respondentów opiewa w jej przypadku na ponad 150 tys. osób, dlatego też ankieta może być przesłana do dokładnie określonej grupy osób.
W takich ankietach umieszcza się też często elementy multimedialne, co pozwala właśnie na sprawdzanie skuteczności reklam. Można tym sposobem porównać ze sobą kilka typów reklam i ocenić ich odbiór wśród grupy docelowej. Tym samym zanim kampania zostanie zaprezentowana szerszej publiczności, istnieje możliwość jej przemodelowania, by miała szansę na odniesienie sukcesu.
Jak widać motywów dla których przeprowadza się badania marketingowe sprzętu kuchennego jest naprawdę wiele i stanowią one użyteczne źródło informacji w planowaniu działań przedsiębiorstwa.