Bardzo ważnym procesem w kwestii wdrażania innowacji w przedsiębiorstwach, jest prawidłowa analiza danych, pozyskiwanych w procesach badawczych. Dzięki poprawnej analizie danych, możemy sobie zapewnić odpowiednie warunki do zarządzania i podejmowanie kluczowych dla rozwoju przedsiębiorstwa decyzji. Trzeba tutaj pamiętać, iż każde badanie rynku, czy też opinii publicznej, dostarcza nam danych nieusystematyzowanych, wobec czego, koniecznie należy je odpowiednio przeanalizować, aby skutecznie osiągać odpowiednie informacje, na podstawie których można będzie prowadzić już konkretne działania marketingowe.
Musimy tutaj pamiętać także o tym, iż badanie rynku powinno być przeprowadzane stosunkowo regularnie, aby mieć możliwość zebrania odpowiedniej ilości danych, w celu ich późniejszej analizy, aby możliwe było określenie na przykład sezonowości poszczególnych zachowań rynku. Warto tutaj pamiętać, iż bez wnikliwej analizy danych, przeprowadzonej przez odpowiednio wyposażonych i wyszkolonych w tym celu ludzi, jakiekolwiek badania rynku, nie będą w stanie zagwarantować nam odpowiednich informacji, na podstawie których będzie można walczyć o lepsze pozycje na rynku.
Trzeba więc stale prowadzić badania rynku, jak również zastanowić się nad wdrażaniem nowoczesnych rozwiązań marketingowych, chociażby takich, jak mailing, czyli wykorzystanie potencjału, jaki drzemie w Internecie, współczesnym środku masowego przekazu. Przy pomocy, dobrze rozprowadzanego mailingu, możliwe jest bardzo precyzyjne dotarcie do wielu grup odbiorców, aczkolwiek trzeba tutaj pamiętać, aby oferta była zawsze dopasowana do potrzeb danej grupy społecznej, do której jest kierowana.